Alimentació Vegana i Vegetariana

Posted on Actualizado enn

Cada cop hi ha més gent que opta per seguir aquest tipus d’alimentació. I que en pensem els experts?

Doncs, està demostrat que una dieta vegetariana pot reduir, entre altres coses, el risc de càncer, diabetis i problemes cardiovasculars i obesitat en un percentatge significatiu. Estem parlant de malalties molt greus i principals causes de mortalitat a Espanya.
Erròniament, es pensa que una dieta vegetariana o vegana pot ser deficient en proteïnes, però la dada real és que els estudis revelen que els vegetarians occidentals no solament cobreixen, sinó que excedeixen els requeriments de proteïnes. I és que un adult sa, segons dades establertes per l’OMS, necessita 0,83g de proteïna per quilogram de pes i dia. Ara, cadascú de vosaltres pot fer el càlcul de les seves necessitats.

Posem per exemple que el teu pes és 60 kg, això voldria dir que necessitem 49,8g de proteïna al dia. Suposem que per dinar hem menjat llenties. Si mirem les taules de composició fiables, com per exemple les del CESNID o de Novartis, una ració individual de llentia cuita ens aporta 17,6 g de proteïna. Fent els càlculs veuríem que amb un sol plat ja hem cobert més del 35% d’aport de proteïnes aconsellades al dia. Però només que acompanyessis les llenties amb 60 gr. de pa integral amb anous, aproximadament 5 g/proteïna, ja superarem el 45% del total. De manera que és fàcil arribar al 100% amb la resta d’àpats del dia.

Per tant una dieta vegetariana, o en el seu cas extrem, una dieta vegana, no hauria de preocupar-nos sempre i quan sigui equilibrada. Això si, hem de recordar que hi ha tres nutrients importants pel funcionament del nostre organisme que es troben de manera exclusiva en aliments d’origen animal com la Vitamina B12, o el Iode i la Vitamina D que són més abundants en productes animals que en vegetals. Si tenim dubtes sobre si la nostra alimentació és o no l’adient podem contactar amb un Dietista-Nutricionista amb experiència i coneixement en dietes vegetarianes.

Un cop parlat dels principals dubtes que hi ha al voltat d’aquestes dietes, un deixo un enllaç que ha publicat la “Unión Vegana Española” a la seva pàgina web tot un recull de receptes aptes per a vegans i vegetarians.

A gaudir la lectura i a treure-li tot el suc possible.

http://www.unionvegetariana.org/recetas

Salut!

La Teva Nutricionista

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s